איך להיות זמר או זמרת מקצועית?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

רוצים להיות זמרים או זמרות ליום אחד? החלום שלכם לדעת לשיר באופן מקצועי? לא עשיתם אף פעם פיתוח קול אבל תמיד רציתם לקבל מידע איך לשיר טוב יותר? יש לפינכם מספר טיפים והמלצות חשובות בחינם מאיתנו שיעזרו לכם להבין כיצד לשיר יותר טוב, איך להתכונן להקלטה באולפן טוב יותר וכיצד תוכלו לגרום לקול שלכם להיות כמו של זמרים מקצועיים / זמרות מקצועיות.

  • זמרת ליום אחד
    זמרת ליום אחד

    עמידה נכונה – כדי לשיר כראוי חשוב לוודא שיש לכם יציבה טובה..אתם צריכים לעמוד, למרות שאפשר לשבת אך רק עם גב ישר..הגוף צריך לא להיות מוטה לצד אחד או לצד השני..לוודא שהראש לא מוטה לאחור או קדימה מידיי..פשוט לעמוד יציב.

  • ללמוד לנשום מתוך הסרעפת – נשימה נכונה היא המתכון להצלחה בשירה. אחד הדברים החשובים בעת שירה היא היכולת לשיר לאורך זמן או בזמן הופעה שעדיין יישאר אוויר לשיר גם שרוקדים על הבמה. תוודא שאתה לוקח את האוויר מסרעפת ולא מהריאות..כי טכניקה זו תוסיף לך יכולת עוצמתית לכישרון השירה שלך..זה אומר שאתה נושם הבטן שלך תתרחב ולא הריאות. כאשר תשיר תלחץ על הסרעפת ותרגיש מאיפה האוויר שלך מגיע ויוצא. תתמוך בקול שלך עם הסרעפת.
  • פיתוח התנועות – טכניקת גרון פתוח – תתחילו לומר אה,או ,אי..הברות אלו יעזרו לכם להאריך את חלל הפה מבלי להרחיב אותו..רצוי להפריד את הלשון ולשמור אותה מופרדת בחלל הפה בזמן השירה. לשון צריכה להיות מנוגדת ללסת התחתונה וזה ייתן לך צליל קול יותר טוב.
  • הטיית סנטר כלפי מטה – שאתם שרים תנסו להטות מעט את הסנטר כלפי מטה..זה טבעי שיש טון גבוה להרים את הראש, אך למעשה הגרון צריך את ההטייה כלפי מטה כדי להגיע לטון יותר טוב..אם תרימו את הראש אתם תוכלו לגרום לבעיה במיתרי הקול..התמקדות בשמירה על הסנטר עוזרת לתת לקול שלכם יותר כוח ושליטה.
  • אל תעשנו – זה אתם וודאי יודעים..עישון הוא אחד הגורמים שהורסים את הקול היפה שלכם.
  • מעבר בין איזורי הקול השונים – הקול שלכם מורכב מ-3 מאיזורים – אם תדעו לנצל את המעבר ולשחק עם הקול שלכם תוכלו להשתפר באופן מטורף בשירה שלכם. אפשר לשיר בקול ראש בטון גבוה, אפשר לשיר בקול חזה אשר הוא האזור התחתון של קול השירה שלך ויש קול אמצעי או קול מעורב שהוא האמצע בין קול חזה לקול ראש..המקום שבו הקול שלך יעבור מן חזה לראש כדי לשיר כראוי בטון אמצע. כאשר תעברו מטון גבוה לנמוך צריך ללכת מראש לחזה..תדעו להשתמש ב-3 האיזורים הללו ותנצלו את הקול שלכם כראוי.
  • תשתו מים – מים , מים ורק מים. אל תשתו וודקה או ערק זה סתם סטיגה..אתם חייבים מים כדי לשמור על מיתרי הקול לחים ונוזליים, כך שהם יוכלו להפתח ולהסגר בקלות. רצוי לשתת לפני הקלטה ליטר מים במהלך ה24 שעות.
  • לא קר מידי ולא חם מידי – הרבה חושבים שלשתות תה או קפה לפני הקלטות זה טוב אך למעשה תה חם יכול לגרום לשריר להתמתח וזה לא טוב, תנסו לשתות משהו פושר, ולא משהו חם..כמו כן משהו קר מידיי כמו משקאות תוססים קרים יכולים לפגוע בתפקוד המיתרים בזמן אמת.

אז רוצים להיות זמרים או זמרות ליום אחד? בואו לנסות את הטיפים שקיבלתם מאיתנו באולפן ההקלטות המקצועי שלנו ברמת גן

לחזור למשהו ספציפי?

עוד בנושא 👇

דילוג לתוכן